بیانیه عمومی علیه گرانی نان و مایحتاج ضروری زندگی

در ادامه یورش حکومت به سفره های اکثریت مردم محروم جامعه و هر چه کوچکتر و محدودتر کردن آنها، اکنون نوبت به ته مانده سفره ها یعنی نان خالی رسیده است.
مقامات حکومتی که راه حلی برای برون رفت از ورشکستگی اقتصادی ندارند تا بتوانند بدون یورشی تا به این سبعانه به امکان حیات مردم، هزینه های سهم خواهی و ماجراجویی های خود را تامین کنند، می خواهند نان خالی را هم از سفره های مردم بقاپند.
ما مردم کارگر، معلم، بازنشسته، بیکار و بی درآمد، کشاورز گرسنه و همه به تنگ آمدگان از گرانی نباید بیشتر از این اجازه دست بردن بر سفره های از رونق افتاده خود بدهیم. هیچ بهانه ریاکارانه ای را نباید قبول کرد.
مقاماتی که خود در رفاه کامل زندگی می کنند و دارای خانه ها، ماشینها و امکانات تفریحی، رفاهی فانتزی، لاکچری و فوق لاکچری هستند و انواع غذاهای باز هم فانتزی و لاکچری می خورند و پول همه آنها را از طریق دزدی، چپاول و رانت و مافیا و باندبازی از ثروتهای اجتماعی که حق ماست به دست می آورند، بی شرمانه نان را برای ما به فانتزی و سنتی تقسیم می کنند! نان فانتزی ۱۰ برابر و ماکارونی را ۳ تا ۴ برابر گران کرده اند، اما زیر فشار اعتراضات تاکنونی مردم به گرانی نان، اعلام کرده اند که نان سنتی را گران نمی کنند.
بکار بردن کلمه”فانتزی” برای نوعی از نان که قوت لایموت برای اکثریت مردم ایران است، تا بتوان یک صفت زائد و غیر ضروری به آن داد، یک شیادی عیان است و در عین حال طرحی برای مهیا کردن شرایط حذف یارانه نان به طور کلی است.
طی چند روز گذشته علاوه بر گران کردن ۱۰ برابری نان به اصطلاح فانتزی و دارو، چهار قلم مواد غذایی اساسی، روغن، شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ را از ۲ برابر تا ۴ برابر گران کرده اند. با این گرانی ها زندگی و ادامه حیات مردم به طور جدی به مخاطره افتاده است و مردم دیگر نظاره‌گر مرگ خود نخواهند شد.
اعتراضات، تظاهرات ها و خیزشها علیه گرانی در شهرهایی مانند، اهواز، اندیمشک، ایذه، دزفول، شادگان، ماهشهر، شهرکرد، جونقان، شیراز، قم، سرپل ذهاب و کرمانشاه به راه افتاده اند. پیوستن سراسری و عمومی به اعتراضات در این شهرها حق و وظیفه عمومی در دفاع از بقای خود است.
حکومت موظف به تأمین کلیه مواد غذایی مورد نیاز عموم مردم و به قیمت ارزان می باشد. هیچ بهانه‌ای از جمله، قاچاق مواد غذایی و نان و گندم به کشورهای همسایه، کسری بودجه، بهینه سازی مصرف و غیره قابل قبول نیست. اگر بودجه نیست، باید از بودجه‌هایی که به نهادها، مؤسسات و بنیادهای سرکوبگر، بی ربط و حتی مضر به حال و زندگی مردم زده شوند و صرف تأمین خورد و خوراک مردم گردد.
ما امضاء کنندگان بیانیه ضمن اصرار بر خواست توقف گرانی مایحتاج ضروری  از اعتراضات مردم در شهرهای یاد شده علیه گرانی قاطعانه حمایت می کنیم و تنها راه جلوگیری از گرانی و دفاع از حق حیات را اعتراض سراسری و عمومی در کف خیابان و مراکز کار و تولید می دانیم.
امضاء
۱-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۲-سندیکای نقاشان البرز
۳-ندای زنان ایران
۴-گروهی از رانندگان تاکسی شهرک ظفر کرمانشاه
۵-گروهی از فارغ‌التحصیلان بیکار دانشگاه رازی کرمانشاه
۶-گروهی از کارگران جوشکار شهرک دولت آباد کرمانشاه
۷-گروهی از مهندسان نرم‌افزار پاساژ میرداماد کرمانشاه
۸-گروهی از ورزشکاران رزمی کار کرمانشاه
۹-گروهی از کارگران نقاش ساختمانی سقز
۱۰-گروهی از کارگران لوله کش ساختمانی سقز
۱۱-گروهی از کارگران برق کار ساختمانی سقز
۱۲-گروهی از جوانان بیکار محله تپه‌ شافعی سقز
۱۳-گروهی از جوانان بیکار محله کریم آباد سقز
۱۴-گروهی از جوانان بیکار محله تپه مالان سقز
۱۵-گروهی از جوانان بیکار محله برد بران سقز.
۱۶-گروهی از مردم محلە نشمیلان سقز
۱۷-گروهی از معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش سقز
۱۸-گروهی از بازنشستگان تامین اجتماعی و خدمات درمانی سقز
۱۹-گروهی از کارگران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی سقز
۲۰-گروهی از کارگران ساختمانی خیابان هفده شهریور سنندج
۲۱-گروهی از کارگران لوله کشی گاز خانگی سنندج
۲۲-گروهی از کارگران ساختمانی سنندج
۲۳-گروهی از کارگران مرغداری های مریوان
۱۴۰۱/۰۲/۲۳
انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه