گزارشُ کوتاه از شرکت “همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران- فرانسه” در تظاهرات نیم میلیون نفری اول ماه مه ۲۰۲۳ در پاریس

گزارشُ کوتاه از شرکت “همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران- فرانسه” در تظاهرات نیم میلیون نفری اول ماه مه ۲۰۲۳ در پاریس

https://apis.mail.yahoo.com/ws/v3/mailboxes/@.id==VjN-jPHXD3z5GjmuRAzThTvX0tvEyh4k8umfrnM5yigNz7ZBntDgXibkOk6PK_RW_ymo1B4IMMjRV1Y1VJhk5y1llQ/messages/@.id==AK6eDt0kIhu3ZFImtwMgyOXYMPE/content/parts/@.id==8/thumbnail?appid=YMailNorrinLaunch C:\Users\home\Documents\1Mai 23 Paris 001.jpg

امسال در فرانسه به دعوت “مجمع کلیه اتحادیه های کارگری” (انترسندیکال)، تظاهرات اول ماه مه با فراخوان مشترک همه اتحادیه های کارگران، معلمان، دانشجویان و دانش آموزان در بیش از سیصد شهر کوچک و بزرگ با شعار دفاع از دستاوردهای اردوی کار و به ویژه علیه قانون بازنشستگی ارتجاعی دولت مکرون برگزار شد. در سراسر کشور بیش از دومیلیون و چهارصد هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند. در پاریس تعداد شرکت کنندگان بیش از نیم میلیون نفر بود.

C:\Users\home\Documents\1 Mai 23 Paris 002.jpg

به دعوت انترسندیکال فرانسوی ، امسال سندیکاهای هفتاد کشور در این تظاهرات شرکت داشتند و حضور نمایندگان آن ها در “صف اول تظاهرات” در کنار رهبران و نمایندگان اتحادیه های فرانسوی چهره انترناسیونالیستی آشکاری به این روز بخشید. انترسندیکال فرانسوی از ” همبستگی سوسیالیستی ” دعوت کرد تا هیأتی، به نمایندگی ازایران به این “صف اول تظاهرات” بفرستد. اعضای همبستگی با یک باندرول بزرگ که بر روی آن نوشته بود : “ایران : کارگران زندانی از مبارزه حقوق بگیران فرانسه حمایت می کنند”، مزین به تصاویر رضا شهابی، حسن سعیدی، داود رضوی، کیوان مهتدی، انیشا اسدالهی، سپیده قلیان، اسمعیل عبدی، رسول بداقی ، جعفر ابراهیمی و محمد حبیبی، در این تظاهرات حضور پیدا کردند. در طی این تظاهرات نمایندگان همبستگی با رسانه های مختلف عمومی و کارگری، رهبران اتحادیه های فرانسوی و برخی از کشورهای دیگر از جمله تونسی ها، آلمانی ها، اسپانیایی ها درباره وضعیت کارگران در ایران گفتگو کردند. هم چنین با رهبران اتحادیه‌های فرانسوی س. ژ. ت.، س. اف. د. ت.، سولیدر، اونسا،(اعضای کلکتیو)و نیز دو سندیکای س. اف. ت. س ( مسیحی ها). و اف. او ( نیروی کارگری)، که عضو کلکتیو نیستند، گفتگو کرده و آن ها را در جریان اخبار آخرین اعتصابات و وضعیت کارگران و معلمان زندانی در ایران قرار دادند.

C:\Users\home\Documents\1 Mai 23 Paris 003.jpg

C:\Users\home\Documents\1 Mai 23 Paris 004.jpg

همه این رهبران تاکید کردند که با دقت اوضاع ایران را دنبال می کنند و از هر فرصتی برای طرح خواسته های آنان در مجامع کارگری بین المللی و تلاش برای محکوم کردن اقدامات ضد کارگری – ضد مردمی  رژیم ایران استفاده خواهند کرد. لوران برژه، دبیر کل س. اف. د. ت ، و نیز سوفی بینه، دبیر کل جدید س. ژ. ت.، درودهای خود را نثار کارگران زندانی از جمله رضا شهابی که در سالهای گذشته در کنگره های این دو اتحادیه شرکت کرده بود، ابراز داشتند. آنها از همبستگی سوسیالیستی خواستند تا مراتب همبستگی و درودهای آن ها را به گوش این رفقای زندانی برسانیم. در پایان تظاهرات اعضای همبستگی با برافراشتن پرچم خود در کنار خیابان به تظاهرات ادامه دادند و به پرسش های بسیاری از تظاهرکنندگان که پرچم ما نظرشان به خود جلب کرده بود، پاسخ دادند.

C:\Users\home\Documents\1 Mai 23 Paris 006.jpg

در این تظاهرات، آخرین اعلامیه کلکتیو اتحادیه های فرانسوی در حمایت از جنبش ایران در بین تظاهرکنندگان پخش شد.

همبستگی سوسیالیستی با کارگران ایران  – فرانسه

دوم ماه مه ۲۰۲۳

sstiran@yahoo.fr

www.iran-echoµ.com

C:\Users\home\Documents\1 Mai 23 Paris 005.jpg