گزارش برگزاری مراسمهای روز کارگر در کردستان 

گزارش برگزاری مراسمهای روز کارگر در کردستان 

روز کارگر سال ١۴٠٢ همزمان با اعتصابات بیش از  ١٠٠مرکز صنعتی نفت و پتروشیمی برای افزایش دستمزدها بر متن خیزش مردمی  زن زندگی آزادی برگزار شد.

در شهرهای سنددج، مریوان، کامیاران، بانه، بوکان و سقز مراسم های روز کارگر برگزار شدند.

بمناسبت روز کارگر ده اردیبهشت در شهر سقز  آزادیخواهان شهر سقز  با حضور بر مزار جاویدنام  مهسا(ژینا) امینی، ضمن تجدید پیمان برای تداوم انقلاب “زن، زندگی، آزادی” اقدام به توزیع فراخوان تجمعات روز جهانی کارگر  و منشور ۲۰ تشکل کردند.

همچنین، در شهرهای مریوان، بانه، کامیاران، سنندج در مناطقی در داخل شهر و حومه شهر تراکتهای تبلیغی پخش شدند. بنر و پرچم های سرخ روز کارگر در این شهر ها نصب شدند که مورد توجه عموم قرار گرفت.

در سنندج یک شب قبل از روز کارگر در چند محله شهر منشور حداقلی بیست نهاد صنفی و منشور زنان پیشرو به شیوه های مختلف پخش شدند.

در روز یازده اردیبهشت توسط تعداد زیادی از آزادیخواهان زن و مرد و فعالین حقوق زنان سنندج  در یکی از محلات شهر سنندج مراسم روز کارگر برگزار شد. در این مراسم قطعنامه ٢٠ ماده ای توسط یکی از شرکت کنندگان قرائت شد.

در شهر سنندج فعالین کارگری شهر سنندج اقدام به پخش نقل و شیرینی در میان کارگران شهرکهای صنعتی ١، ٢ و ٣ کردند.

همچنین توسط یکی از معلمین شهر سنندج در چند کارگاه و شرکت سخنانی به مناسبت روز جهانی کارگر ایراد شد و به اهمیت این روز بزرگ و نقش کارگران در جمعه پرداخته شد.

قابل ذکر است که این اقدام فعالین کارگری و معلمان مورد استقبال گرم دیگر کارگران قرار گرفت و در نهایت فعالین کارگری و کارگران این روز را تبریک گفتند.

در شهرهای مریوان و کامیاران روز جهانی کارگر توسط انجمن صنفی کارگران ساختمانی برگزار شد.

در مراسم کامیاران  قطعنامه کانون انجمنهای کارگران ساختمانی استان کردستان را برای حاضرین قرائت شد و مفاد قطعنامه با تشویق توسط شرکت کنندگان تایید شد.

 در مراسم مریوان  روز جهانی کارگر توسط انجمن کارگران و استادکاران ساختمانی در میدان اصلی شهر مریوان (شبرنگ) برگزار شد. در این مراسم بیانیه کارگران و استادکاران ساختمانی توسط یکی از شرکت کننده ها قرائت شد مراسم با  پخش گل و شیرینی و تبریک اول مه، به پایان رسید.

 

در شهرک کانی دینار فعالیت های تبلیغی روز کارگر توسط جوانان به شیوه ای برجسته با نوشتن شعارهای زنده باد روز کارگر، انجام شد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران به تمامی کارگران، زنان و فعالین اجتماعی و برگزار کنندگان مراسم های روز جهانی کارگر خسته نباشید میگوید.

١٢ اردیبهشت ١۴٠٢

٢ می ٢٠٢٣